lauantai 12. toukokuuta 2012

Suklaamuffinsseja, namnam

Pitkästä aikaa leivoin muffinsseja! Oltiin siskon kanssa kahdestaan kotona eilen illalla, ja se sanoi haluavansa muffinsseja. Opiskelu ei enää siinä vaiheessa (ylläri) kiinnostanut, joten mä leivoin. Oli muuten hyviä, kuten aina ennenkin :) Tein suklaamuffinsseja, koska ne on yksinkertaisesti ihan parhaita, ja kotona sattui olemaan suklaata. Suklaalla oli tarkoitus kyllä kuorruttaa keksejä mun juhliin, mutta sitä saa onneksi kaupasta lisää! ;)
Muffinssit on mun tekemissä keraamisissa pikku vuoissa. Näitä mä väsäsin viime vuonna joka torstai, kun oli keramiikkakerho. Tyhmää kun sitä ei enää ole :( Onneksi ehdin tekemään näitä ihan reilusti varastoon :D Muffinssit kohoaa nätisti näissä vuoissa, ja niistä tulee juuri se ohjeen mukainen 20 kpl (tai 40, kun tekee kaksinkertaisesti)
Oikeesti, kattokaa kun ne on ihan kohonnut! :D Normi paperivuoissa mun muffinssit lässähtää ihan joka kerta. Onhan nää toki vähän työläämpiä siinä mielessä, kun pitää voidella jokainen erikseen (pullasuti on kaveri!) ja pestä tietysti. Vuoat kuitenkin kestää konepesun niin se ei ole niin kamalaa :)
Ohje on kopsattu pari vuotta sitten kaverin keittokirjasta, ja se on oikeesti ihan paras! Nyt laitoin kuitenkin ohjeesta poiketen jonkun verran kaakaojauhetta mukaan. Ja ei haittaa jos suklaata on enemmän kuin ohjeessa, yleensä heitän kaksinkertaiseen taikinaan sen Fazerin 200g taloussuklaalevyn ja niistä tulee hyviä.
Sit vois ruveta vähän lukemaan. Hyi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentista, ne piristää aina :)
Sanavahvistus käytössä, kun en jaksanut roskaposteja...