maanantai 9. heinäkuuta 2012

I just wanna JUMP

Minä ja mun saumuri vietettiin laatuaikaa viikonloppuna :) Ompelin itelleni isojen lasten potkupuvun. Siitä tuli just sellanen kuin pitikin, iso ja löysä ja LÄMMIN kotihengausasu! Ei toi päällä kehtaa lähteä mihinkään julkisille paikoille, mummolan piha mataline pensasaitoineen oli ihan riittävän näkyvä paikka chillailla toi päällä :)
Tää onnistui tosi hyvin, ainakin omasta mielestäni :) Mitä nyt huppu on toisesta reunasta vähän rytyssä. Eikä sisäpuolen saumoja saa katsoa, ne on sen verran epämääräiset, mut haittaakse?
Huomatkaa taskut! Ne on vaan vähän liian alhaalla, kun en yhtään osannut arvioida niille sopivaa kohtaa. Kai niissä voi kännykkää tai muuta tosi tarpeellista kotona kuljetella.
Älkää kiinnittäkö huomiota mun käsilläseisontatyyliin kun en oikeesti osaa, katsokaa vaikka sen sijaan tosi hienoja hiharesoreita! Mulla ei ollut oikeestaan mitään käryä, miten ne olisi kuulunut tehdä, mutta venyttelin niitä jotenkin ja sain kuin sainkin ne paikoilleen. Lahkeiden resorit jäivät kotona vaiheeseen. Mua NIIN otti päähän, kun tosiaan hukkasin pienenpienen jousen puolakotelosta. Haalari oli muuten ihan valmis, lahkeiden resoreista puuttui kummastakin ehkä 3cm ommelta. Niin ärsyttävää! Onneksi sain lainata ukin ompelukonetta, ja nyt mun lahkeetkin ovat valmiit, jee :)
Selässä on sauma. Niissä "oikeissa" haalareissa, joita kaupoissa näkyy, on tasan etukappale (tai no vetskari keskellä) ja takakappale. Mulla oli selässäkin sauma, jotta sain alaosan tehtyä samalla tavoin kuin housut. Nyt voi tulla vaikka mimmoset pakkaset, en palele kun tonne alle mahtuu ties kuinka paljon vaatetta jos on tarvis! Okei juksasin, palelen joka tapauksessa. En meinaan yhtään tiennyt, minkä kokoinen haalarista tulisi, kun mulla ei ollut oikeita kaavoja, joten otin varman päälle ja tein siitä vähä liian ison.
Rakkaalla lapsella on monta nimeä, mulle se on jumpin. Veli taas sanoo tätä darrahaalariksi, iskä puolestaan on sitä mieltä että tämä on karhukoplapuku :D
Mulla ei ollut mitään oikeita kaavoja. Sovelsin kaavat Joka tyypin kaavakirjan hupparin ja leveiden housujen mukaan. Enkä omista mitään kaavapaperia, sanomalehti ajaa asian ihan hyvin :D Kankaana käytin Eurokankaasta ostettua tositositosipaksua collegea, sitä meni 2,5m jättisuureen haalariin. Taskut ja hupun sisäpuoli on tehty vanhoista T-paidoista, ja vetskari on kierrätetty repusta. Hupun naru on kengännauha.
Mä tykkään tosta! Niin iso ja lämmin :)

2 kommenttia:

  1. Siis wau, onpas hieno! Ja asennemeininkiä, mitä sitä kaavapaperilla tekee. H I E N O !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitos! en kans tiiä, kaavapaperi on ihan turhaa prassailua ;)

      Poista

Kiitos kommentista, ne piristää aina :)
Sanavahvistus käytössä, kun en jaksanut roskaposteja...