torstai 2. elokuuta 2012

...sinistä ja punaista

edit, otsikossa pitäis olla lisäksi "Kuopio part 4"

Okei, siniseen maaliin ei kukaan ole koskenut, vaan vihreää ja punaista olen käyttänyt. Vikana työpäivänäni pelastin työpaikalta ihan aidon Muurahainen-tuolin (jonka pohjassa kyllä luki made in Taiwan, siksi uskalsin ruveta vähän parantelemaan sitä). Musta ei ole ikinä ollut se mun juttu, joten päätin käyttää tähän vähän maalijämiä. Lisäksi tuoli oli täynnä kulumia. Käytin Tikkurilan maaleja, vihreä on muistaakseni Helmi-kalustemaalia, punainen taas on siskon huoneen maalauksesta ylijäänyttä Jokeria.
Jossain sisustuslehdessä näin tuolin, jossa oli teksti "HAVE A SEAT". Idea vaikutti tosi coolilta, joten mä toteutin tuolista oman versioni. Tekstin maalasin ihan vapaalla kädellä (hahmottelin toki lyijykynällä vähän mitä aion kirjoittaa). Käytin pienintä vesiväripensseliä, jonka mummolasta löysin. Vihreää maalasin kaksi kerrosta, mutta tekstiä en tosiaankaan jaksanut säätää kahdesti :D Kestää sitten minkä kestää. Perhetuttu kertoi (tietenkin sen jälkeen, kun olin jo taiteillut taitavasti tekstin), että olisi kannatanut maalata vielä kerran, ei-auringonpaisteessa, jolloin maali olisi kuivunut hitaammin ja maalivalumat ja muut karheat kohdat olisivat tasoittuneet. Nääh, en jaksanut enää ruveta leikkimään true maalaria :D
Paras ennen-kuva tuolista. Koen olevani tosihuono tuunailubloggaaja, kun ryntään niin kovaa vauhtia tekemään kaikenlaista kivaa, ja unohdan ottaa ennenkuvat :D Hiominen oli tosi tuskallista, tuntui, ettei mitään tapahtunut vaikka kädet oli ihan täynnä mustaa pölyä! Huomattavaa on, että valkoinen paita myös säilyi valkoisena. Hioin tuolin myös ekan maalikerroksen jälkeen. Ukille superkiitos pensselin lainauksesta ym. avusta! :)
Tänään sain avaimet mun isoon, tilavaan ja viihtyisään soluasuntooni! Ikean kautta mentiin sisustamaan sitä naispoppoolla, mukana oli mun lisäksi siis sisko, äiti ja mummu. Oltiin tosi tehokkaita, saatiin koottua kolme ikeakalustetta :) Mulla on maailman ihanimmat verhot! Suoraan 70-luvulta, Marimekon kangasta. Joskus äitin lapsuudessa on ostettu, sitten ne ovat olleet meidän lastenhuoneessa ysärillä, ja nyt ne pääsivät mun opiskelijakämppään. Pöytälevyn voi kuvitella ikkunan eteen, siihen mahtuu ompelukone, saumuri, tietokone ja vielä jotain kirjoja, jotta voin opiskella siinä samalla! (siis sikälimikäli mä saan pöydän pidettyä siistinä. Jos ompelukoneelle ei jostain syystä ole käyttöä, sitä voi säilyttää oikeanpuoleisessa pöydänjalassa.) Huomatkaa muuten toisiinsa täydellisesti sopivat tuoli ja pönttö!
Ikeasta ostin muuten tosi ihanan naulakon :D Semmosen vihreen koiran pyllyn...

En meinannut ensin laittaa kirjahyllyyn hyllyjä, mutta laitoin kuitenkin. Halusin meinaan mun peltipurkit näkyville :D Kolme mustavalkoista purkkia kotiutin Ikeasta, raksupurkki on saatu muropakettien kylkiäisenä, vihreän muumipurkin sain synttärilahjaksi. Lakupurkin ja Stockmann-kahvipurkin olen saanut mukaani mummolasta, kuvasta puuttuu vielä yksi marttakahvipurkki. Mulla on vakaa aikomus säilöä makaroonit ja riisimurot ja vastaavat kivoissa purkeissa :) Purkit saavat muuttaa keittiöön, kunhan mä muutan koulujen alkaessa oikeesti Kuopioon.
Kaiken tän tavaran lisäksi mulla oli mukana hillitön kasa kattiloita, patalappuja ja muita keittiöjuttuja, ne laitoin vaatekaappiin. Sänky, tai patja tai joku-missä-voin-nukkua pitäis myös tuoda, ja lepakkotuoli ja pöytälevy, sitten alkaakin mun luukku olla jo melkein kunnossa! :) Eikä ompelukonetta, saumuria ja kitaraa saa unohtaa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentista, ne piristää aina :)
Sanavahvistus käytössä, kun en jaksanut roskaposteja...