tiistai 2. lokakuuta 2012

Möbius

Joku aika sitten olin lähdössä kotoa Kuopioon. Mulla oli tarkoitus matkalla neuloa maailman hienoimpia tumppuja, mutta unohdin kirjoneulekaaviot kämpille. Piti siis keksiä muuta virikettä. Kotoa sattui löytymään pari Virosta tuotua hahtuvakiekkoa, ja päätin selättää kammon hahtuvaa kohtaan ja virkata niistä huivin. Kammo siis johtuu siitä, että pari vuotta sitten tein tosi hienot lapaset. Huovutin ne vaan silleen kiinni, ettei niitä voi käyttää...
Virkkasin ensin kivan pätkän ketjusilmukoita, joihin sitten rupesin virkkaamaan vuorotellen aina yhden pylvään ja yhden ketjusilmukan. Yhdessä rivissä mulla oli vähän päälle 50 pylvästä. Näin huivista tuli ihan tosi iso! Ennen kuin yhdistin päädyt toisiinsa, levitin koko tekeleen sängylle ja mittasin: suunnilleen 1,5m toi pitkä sivu. Joku tosi tarkkasilmäinen voi hyvällä tuurilla löytää monta pikku virhettä mun tekeleestä (joo, on vaikeeta virkata pylväitä ja ketjusilmukoita :D ) mutta tuskin ne siellä ketään haittaa!
Mietin pitkään jotain kätevää tapaa yhdistää päät toisiinsa, kun kerta halusin tuubihuivin. Keksin, että voisin virkata pylväitä aina vuoron perään kummallekin puolelle. Tämä tapa toimi oikein hyvin, ei tota saumaa tuolta nopeella katsauksella edes erota! :)
Vaikka olisinkin voinut käyttää huivia sellaisenaan, halusin silti huovuttaa sitä vähäsen. Ihan vaan siksi, ettei huivi tuhoudu heti kun se osuu johonkin. Laitoin pesuvatiin lämmintä vettä, mäntysuopaa ja huivin. Sitten vaan painelin ja puristelin, ja aina välillä katselin ettei huivi huovu mitenkään typerästi. Lopuksi huuhtelin huivia vuorotellen lämpimällä ja kylmällä vedellä. Kuvittelin, että huovutuksen jälkeen mulla olisi pienempi huivi. Pyh. Ikään kuin tää olisi venähtänyt pituutta :D Leveyssuunnassa sen sijaan huivi tuntuu vähän kapoisemmalta, kun noi pylväät huopuivat vähän toisiinsa kiinni.
In action -kuva mun huivista! Huomatkaa mun lasit, ja hianot letit! Ja siskokulta jos luet tätä, huomaa myöskin pedattu sänky! Seinällä mulla on tosi suoraan laitettu Green Dayn juliste :D Sen vieressä on vanhasta Muumiseinäkalenterista leikattu pari kuvaa, ne on tosi kivoja "tauluja" vaikkeivät kuvassa näy.
Tässä tää mun tekele (melkein) kokonaisuudessaan. Tosiaan, suunnittelin heti alussa että teen tästä tämmöisen möbius-nauhan, eli se ei ole suora putkilo vaan se on kierretty kerran ympäri ennen päiden yhdistämistä. Huivilla on siis periaatteessa vain yksi reuna ja ulkopinta.
Viikonloppuna ajeltiin ties missä. Tää kuva on ehkä jostain väliltä Orimattila-Kouvola? Jotenkin tosi syksyinen keli oli, kaskummaa nyt on LOKAKUU. Mitä ihmettä, kohta on jo joulu ja mä en oo edes ajatellut joululahjoja! :D
Käytiin myös mummolassa ja kuten arvata saattaa, mä hilluin pihalla kameran kanssa. Mulla on vielä miljoona kivaa kuvaa mitkä voisin pistää tänne mutta tässä nyt on muutenkin hirveesti kuvia niin jääköön ne ensi kertaan! :D Yhtäkkiä kuului hirveetä mekkalaa, ja katselin ympärilleni, ja näin ihan TAJUTTOMAN ison kurkiauran! Kaikki tiput eivät edes tainneet mahtua kuvaan. :D
Niin ja matkalla takaisin Kuopioon näin ensin neljä joutsenta, kun ne lensivät tien yli. Joku aikaa myöhemmin näin varmaan viisikymmentä joutsenta, ne istuivat jollain pellolla! Mulla ei vaan sattunut silloin olemaan kamera hollilla, vähän ärsytti. Ja lampaitakin näin tienvarressa!

Aloitin ikuisuusprojektin. Mulla on vakaa aikomus tehdä vähän täntyylinen peitto. Saas nähdä, millon valmistuu! On mulla jo yhdeksän (9) ruutua valmiina! Mulla on kuitenkin myös paljon luentoja, joten varmaan tää edistyy niiden aikana ihan kivasti ;)
Tein muuten tossa pannaria. Siitä tuli tosi hyvää. Ja rasvaista. Mulla mitään öljyä ollut, niin pistin sitten margariinia, yhtään en tiedä paljon sitä ois PITÄNYT laittaa mutta jokatapauksessa laitoin sitä liikaa. :D Nyt vois mennä syömään vielä pari palaa (sitä pitää syödä monta palaa kerrallaan, koska ne palat on niin ohuita!) ja sit nukkumaan, jotta jaksaa huomenna taas opiskella ahkerasti koko päivän!

2 kommenttia:

  1. Huivista tuli tosi kaunis! (ja sulla on hyvä toi lause: Kommentoiminen on täysin sallittua jne.)

    VastaaPoista

Kiitos kommentista, ne piristää aina :)
Sanavahvistus käytössä, kun en jaksanut roskaposteja...