perjantai 4. tammikuuta 2013

Punaista pitsiä

Tämä paita on ollut tosi kauan valmiina, ostin kankaan joulukuun ekana viikonloppuna ja ompelin paidan heti samana päivänä. Muttakun eka ei ollut kameraa (halusin tästä semmoset kuvat, joista saa ees jotakin selvää, kun tää on musta niin kiva!) ja joulun jälkeen (kuvissa tonttulakki, kun nää on otettu aattona) mulla on ollut koko ajan paikasta toiseen juoksemista (sitä myöskin elämäksi kutsutaan, eli en valita :D )
Pitsikangas on Eurokankaan palalaarista, ja trikoo sieltä alta on myöskin EK:sta. Tosi hämmentävää. Mä en oo oikein koskaan tykännyt pitsistä. Ylppäreissä mulla oli isotädin pitsihuivi, sitten ostin kirppikseltä pitsiä ja oon lykkiny sitä jokapaikkaan, kuten tohon mun tonttuhattuun, ja sitten menin ja ostin pitsikangasta. Niin ja nyt mulla on puikoilla pitsihuivi! Tätä paitaa olen käyttänyt sitten joka ikisissä vähänkin juhlallisemmissa tilaisuuksissa sen valmistumisen jälkeen... :)
Lumihiutaleet kuvausrekvisiittaa... Mä jossain kaupassa kierrellessäni näin toppeja, joissa on rypytystä sivusaumassa. Semmosen tähän virittelin. Ylempään kankaaseen on siis ommeltu sivusaumaan kuminauhaa. Oli muutes aikamoista ninjausta se puuha! :D Vaan ihan hyvin taisin onnistua, ottaen huomioon että koskaan ennen en oo ommellut kumpparia ompelukoneella kiinni mihinkään!  
Rypyt näyttää vähän hassuilta, kun paita roikkuu henkarissa, mutta tarkoitushan on pitää paitaa päällä, eiks ni? :)
Vielä sovituskuva takaapäin. Ompas toi paita hassusti ylhäällä, pöh. Ja huonot rintsikat kun näkyy :D Mutta mätsää kivasti huopikkaisiin!
Kaavana oli jälleen se ihan sama perus-T-paidan kaava Joka tyypin kaavakirjasta. Muokkailin sitä vaan aika rankalla kädellä, että sain kivan lörppäkauluksen. Mietin tosi kauan, miten mun kannattaisi ommella tää toppi, kun halusin, ettei mitään hölmöjä saumoja jää näkyviin. Sitten mä sen keksin: kauppakassi! Sovelsin siis tosi rankasti ohjetta, nää olkaimet on vähänku kahvat ja kaula-aukko on se suuaukko ja sillai! Pohjaa ei tietenkään ommella umpeen, vaan siitä jää helma. Ja hyvin toimi! :D Kääntöaukon jätin alahelmaan, pitsikankaan jätin vähän pidemmäksi kuin trikoon, niin sauma jäi sopivasti piiloon.
HEI MÄ VOITIN! Tuuli arpoi blogissaan korvikset, ja onni suosi mua :) Nää on ihanat, kiitos! Just tämmösiä oon etsiskellytkin. Korvikset on ihan täydellisen väriset mun tähän toppiin :) Ainoo vaan, että tapit oli irronnu postipoikien kovakouraisessa käsittelyssä... Onneks oon kätevä käsistäni ja omistan Tigerin superliimaa, niimpä nää pääsivät jo tänään käyttöön. Eli siis kaikki jotka meinaa lähetellä korviksia postissa, pakatkaa ne hyvin! Saatan heittää lisää kuvia, kunhan ehdin semmosia ottaa.
Alennusmyynnit on alkaneet. Keskiviikkona oli vuorossa Kuopion Matkus. Sieltä löysin kaikkea tarpeellista, kuten keittiöpyyhkeen, desimitat ja taikinakulhot (nää kaikki Ikeasta). Nyt pääsen ihan kunnollakunnolla leipomaan! :) Jotain muuta pientä tarpeellista tais myös tarttua mukaan.
Ostin myös hajusintin. Mulla ei ollu mitään tietoa, miten tommosta hoidetaan :D Lykkäsin sen sitten vedellä täytettyyn jätskikippoon. Siellä se nyt nököttää, äiti kertoi mulle just ettei niitä ehkä pitäisi laittaa veteen tolleen. En voi tosin mennä siirtelemään sitä, kun keskiviikkoiltana sain tietää, ettei olekaan pelejä viikonloppuna, kuten luulin, joten torstaina hyppäsin junaan ja tulin Hyvinkäälle :D Täälläkin oon kierrelly alennusmyyntejä, niistä ehkä ensi kerralla ;)
Nyt kun sain tän kirjotettua, voisin keskittyä mun punaiseen pitsihuiviini! :)

4 kommenttia:

  1. Tosi hieno paita!! Oon miettinyt sellaisen tapaisen väsäämistä itselle, joten taidanpa yrittää tolla sun ohjeella. Kivoja puuhia sulla täällä :) Laitan sut mun lukulistalle :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo mä tykkään tuosta ite kanssa hirmuisesti, hävettää vaan kun se on nykyään aina päällä ns epävirallisissa juhlatilanteissa :D kiva kuulla myös että tykkäät, tervetuloa mukaan!

      Poista

Kiitos kommentista, ne piristää aina :)
Sanavahvistus käytössä, kun en jaksanut roskaposteja...