lauantai 12. tammikuuta 2013

Tipuhuivi

Joululomalla mä istuin paaaaaljon telkkarin edessä ja neuloin. Tämmönen huivi valmistui. (Mulla on nyt joku huivikausi menossa, sain ihanan pitsihuivin just pingotettua ja oon ommellut vielä yhen tuubihuivin itelleni, eikä sovi unohtaa mummon hurtuukia.)
Huivi on ihan jätti-iso, jotta mä voin hyvin kääriytyä siihen kylmässä luentosalissa. Kärkiväli on jotain 180cm, koska ite oon 186cm pitkä, ja sormenpäitten välihän on käytännössä yhtä pitkä kuin pituus päästä jalkapohjiin ja saan siis just sopivasti pidettyä huivin kulmista kiinni :D
Huivi oli ihan superyksinkertaista neulottavaa. Oli mulla ohje, tässä. Ideana oli siis lisätä aina joka toisella kerroksella toisessa reunassa silmukka, jolloin huivi kasvaa koko ajan tasaisesti. Alkuun taisin luoda sen kolme silmukkaa, kuten ohjeessakin.
Huivi näyttää tosi ohkaiselta ja läpinäkyvältä ja semmosseelta, mutta oikeesti se on tosi lämmin. Lankana käytin Virosta tuotua hahtuvaa. Mulla oli kaksi kerää varattuna, ajattelin, että kun neulon ne molemmat niin tulee sopivankokoinen. Joo, käytin tähän sitten vaan yhden kiekon. Se oli vielä pienempi (olisko ollut noin 75g, isompi oli jotain yli 100g) ja sitä oli jo ihan vähän aloitettu. Voisin siis neuloa vielä toisen tipuhuivin ;)
Kokeilin ekaa kertaa ikinä pingottamista! Olin joka tapauksessa aikeissa huovuttaa tätä huivia silleen vähän, että ei hajoa ihan ekasta kosketuksesta, ja sitten päätin kiinnittää tämän nuppineuloilla maton ja pyyhkeen päälle kuivumaan. Mun pingoitusalustani ja tila vaan olivat vähän pieniä, joten päätin pistää huivin kaksinkerroin. Siksi niskan kohdalla keskellä on tuollainen hölmö nyppy...
Toi huppari joka näkyy noissa kuvissa, on mun uus rakkaus!<3 Joulukuun alussa kattelin Kuopion Stadiumista, kun siellä oli näitä huppareita. En raaskinut ostaa sitä silloin, kun aattelin, että se tulee kuitenkin alennukseen joulun jälkeen. No, sitten mentiin Matkukseen shoppailemaan. Eikä näitä huppareita enää ollut. Olin ihan pettynyt. Onneksi sitten menin Hyvinkäälle, vaikka ei ollutkaan tarkoitus, ja kävin siellä Stadiumissa. Jäljellä oli ehkä kolme näit huppareita :D Ja on muuten lämmin! Ja jotenkin tulee mieleen South Parkin Kenny... :D
Samalla kun mummo antoi mulle kasan lankoja, sain myös äitin vanhat puikot. Kui suloset neulepuikot voivat olla! :D Nuo vaan ovat tosi ohuet, mulla menee kärsivällisyys jos neulon tommosilla jotain! :D
Sain mummolasta mukaan myös pari peltipurkkia. Noi peurat on tosi söpöjä! Ja laatikon kannessa (ja muuallakin) oli paljonpaljon punaista sotkua. Mummolla oli joku ihmesieni, jolla sitten ihan kaikki tahrat ja sotkut ja kaikki lähtivät! Nyt molemmat purkit ovat ihan kiiltäviä :)
Voitin Made with love -blogin arvonnasta pääpannan ja sydänheijastimen :) Nyt pitäisi opetella käyttämään pantaa. Se on varmaan kätevämpi, jos laittaa hiukset vaikka nutturalle kuten kuvassa :) Mulla ei ole mitään nutturadonitseja tai vastaavaa, koen saavani ihan riittävän ison nutturan ihan vaan omista hiuksista. Kuvassa myöskin Lookin for clementines -blogista voittamani korvikset, kiitos kummankin arvonnan järjestäjille! :)
Loppukevennykseksi vielä yksi video. Repesin kun näin tän :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentista, ne piristää aina :)
Sanavahvistus käytössä, kun en jaksanut roskaposteja...