lauantai 2. maaliskuuta 2013

Viikko kuvina

Noniin, nyt selvisin vihdoin kirjottamaan tänne! Otsikko on kyllä vähän hämäystä, kun nää on ennemminkin viime viikon lopulta ja alkuviikosta nämä kuvat. On ollut taas semmosia hulinapäiviä, että en ole ehtinyt oikein koneelle istumaan, joten nyt mä selitän kaikki tarpeelliset asiat kerralla :D Viime viikon lopulla oltiin mummolassa, ja siellä leivoin browniesleivoksia. Mummu oli saanut ystävältään lahjaksi tuollaisen häkkyrän, mikä paloittelee browniet palasiksi jo leivontavaiheessa :D Vähän niille tapahtui jotain kummallista, mutta oli ne hyviä.
Vuoan mukana tuli myös koristesabluunat. Siivilöin niistä tomusokeria läpi palasten päälle. Jos ne olis tehnyt kaikki samalla kuviolla, olis ollut ehkä hiukkasen järkevämmän näkönen, mutta toi oli vaan paljon hauskempaa laittaa erilaisia kuvioita :D
Käytiin myös kirppareilla Iisalmessa. Toiselta ei löytynyt mitään kivaa-ostettavaa, mutta siinä oli "ota tästä" kori, josta nappasin mukaani minnihiirikaakaomukin, sekä pari kahvikuppia, jos joku äiti tai mummu tai joku kahvia juova ihminen tulee käymään. Kahvinkeitintä vaan ei ole. Toiselta kirppikseltä, siitä Suomalaisen kirjakaupan naapurista, ostin Marimekon punaisen laukun! Mun täsmälleen samanlainen tummansininen alkaa olla jo hajonnut, ja sit päätin että tarvitsen tuon. Lisäksi mukaan tarttui purkki nappeja, sinistä saumurilankaa sekä paksua kumpparia.
Ja mä sanon mun napit. Mulle tuli hirvee mielihalu järjestää ne :D Noi metalliset napit on aika söpöjä. Ja noi siniset. Ja noi helmiäiset. Oikeestaan napit nyt vaan on melkeen aina söpöjä!
Sit mä muutin! Kuva on otettu ehkä alkuviikosta. Nyt toi hylly on täyttynyt myös Linnean purkeista, ja omiakin olen tuonut pari lisää, ja Ikeasta ostin lasisen spagettitölkin! :D Lisäksi kaakaopurkin kansi mahtuu nykyään kiinni ;)
Tämäkin kuva on alkuviikolta, koska maanantaina marssin kauppaan ja ostin vihreää ja vaaleanpunaista lankaa. Nyt niitäkin neliöitä on jo jonkun verran! Yhteensä yli 300, voisin varmaan kohta levitellä noi kaikki lattialle ja katsoa, kuinka iso tuosta on jo tulossa :D Toi kulho on ihana, semmonen jätti-iso Ekobon kulho.Tällä hetkellä tää tilkkukasa kulhossa on sisustuselementti!
Mä tykkään näistä näköaloista, jotka meidän ikkunoista näkyy. Tämmönen auringonlasku oli tyyliin ekana iltana, kun olin muuttanut. Kiva tää seiskakerros :D Lisäksi ikkunoista näkyy Puijon torni sekä Kallavesi.
Mun huone on myös melkein jo järjestyksessä! Äiti erityisesti huomio: kyseessä ei ole hallittu kaaos, vaan JÄRJESTYS. Jopa mun vaatekaappi on siisti, paitsi alusvaatesukkahylly. Järjestin mun T-paidat värin mukaan. Uusimmasta Deko-lehdestä (vai oliko se kenties Divaani?) nappasin idean, että kuminauhaa oven ympärille ja kortteja siihen. No, mä tosiaan tuolla ylempänä jo mainitsinkin, että ostin kuminauhaa. Tähän sen sitten käytin. Kortit eivät kuitenkaan pysyneet ihan pelkällä kuminauhalla ja hyvällä tahdolla tuossa nätisti, joten pistin niiden taakse vähän teippiä. Koiran peppu ja korvis-arska-kaulakoruhenkari pääsivät roikkumaan kaapissa valmiiksi olevaan naulaan. Täydellinen paikka tuolle viritelmälle, paitsi kun mun työpöytäni on juuri tuossa alapuolella, ja pöydän ja kaapin välissä on semmonen 0,5cm rako. Sinne siis mahtuu korvikset tippumaan, mutta en saa niitä sieltä pois...
Eniten tässä kämpässä tykkään (loistavien kämppisten lisäksi) varmaan tästä valoisuudesta. Solussa kun asuin, niin oli yks pikkunen ikkuna. Nyt niitä ikkunoita on aika monta! Meillä on ihana iso ja valoisa olohuone. Jossain vaiheessa sen lattialle mahtui levittämään verhokangasta, nyt tässä on ruokapöytä mutta kyllä tähän silti varmaan mahtuisi vielä kivasti levittäytymään. Ostin Anttilasta söpöä keväänvhireää, kun oli eurolla metri. Kuva ei tee ollenkaan oikeutta lattialla olevalle verholle. Nyt mun huoneessa on kivat verhot! Niistä ehkä kuvaa vielä jossain vaiheessa.
Vikaks vielä kuva mun söpöstä sokerilusikasta. Tätä käytin mm. pari päivää sitten, kun tein kääretorttua, kun kaveri tuli käymään. Itse kääretortusta ei oo kuvaa, kun siitä tuli rumin ikinä, se on ihan epätasapaksu ja halkeillu ja vaikka mitä, mutta ihan tosi hyvää se silti on! :D
Eilen käytiin vielä Linnean kanssa shoppailemassa Matkuksessa. Vähitellen alkaa olla kaikki yleiset tarpeelliset jutut hankittuna! :) Tietty mukaan tarttui kaikkea ylimääräistäkin, kuten KORKKARIT, ne mahtuu mun jalkaan ja niissä ei oo liikaa korkoa ja ne ei oo mitkään rumat (teko)nahkaiset vaan semmoset söpöt farkkukankaiset! Mulla on myös lamppu huoneessani, Ikea...

Nyt voisin ruveta askartelemaan muistikirjamaaliskuu-päiväkirjaa! :)

2 kommenttia:

  1. Söpskä minnimuki.

    Kadehdin että jaksat tehdä noita neliöitä. Itse en osaa tehdä käsitöitä, ihastuin kuitenkin kerran sellaiseen afrikankukkapeittoon ja pakotin äidin opettamaan minulle sen virkkauksen. Opin sen kovalla vaivalla joka oli niin raskasta etten sen yhden kunnolla tehdyn kukan jälkeen enää tehnyt muita, saati peittoa...

    Minä sain tuon saman lusikan joululahjaksi :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. joo niin on :D

      mä luulin vielä jossain vaiheessa, että en pysty tekee silleen että riittäis peittoon. mutta noi neliöt on oikeesti niin aivotonta toimintaa, että niitä on tosi hyvä virkkailla luennoilla! mua vaan vähän jänskättää, miten saan sitte yhdisteltyä noi järkevästi... afrikkakukkaset kuulostaa paljon villimmiltä ja hienommilta! ja monimutkasemmilta, ei ihme jos into lopahtaa tosi vaikeen kukan jälkeen.

      Poista

Kiitos kommentista, ne piristää aina :)
Sanavahvistus käytössä, kun en jaksanut roskaposteja...