lauantai 10. elokuuta 2013

Tallinnassa

Viime kesänä ostun kirppikseltä apinapaidan. Ihan mielettömän söpö mun mielestä! Selässä oli kuitenkin reikä, ei iso, mutta kuitenkin näkyvä. Ja ihan keskellä. Kun paita maksoi huimat 20 senttiä, aattelin ottaa sen vähän tuunattavaksi. Vuotta myöhemmin keksin, mitä sille vois tehdä.
Saksin paidasta hihat pois ja solmin takaosan, ihan samalla lailla kuin meidän pelipaidoissa. Toi tommonen pään kiertävä letti joka lähtee edestä, on ihan mun suosikki tällä hetkellä :D
Takapuolelta paita jää vähän hassusti pussittamaan. Mutta onko sillä väliä tämmösessä rennossa kesäpaidassa? Paita on muuten luultavasti alunperin lastenosastolta, kun siellä on pesuohjelapussa kohta, johon vois kirjottaa nimen :D
Tässä vielä lähikuvaa tosta takaosan solmusta. Leikkasin poistetuista hihoista kaistaleen, jonka sit vaan solmin. Ompelin reiän umpeen, ja se jäi just sopivasti tonne alle piiloon. Täydellistä.
Tein myös toisen paidan samalla idealla. Sisko käytti joskus mun iskän vanhaa Snoopy-paitaa, ja olin ihan kateellinen. Nyt se sitten dumppas sen pois vaatekaapistaan, ja mä sain sen. Hihat ja kaula-aukko olivat hiukka ahdistavia. Siispä sakset käteen :D
Paita oli mulla päällä Tallinnassa. Kuvat on otettu skeittipuistossa matkalla Karnaluksin ihmemaahan. Voi jukra, siellä oli vaikka mitä kaikkea! Olin lukenut tosi monista paikoista, että siellä tosiaan on paljon kaikkea, mutta silti yllätyin. Tulihan sieltä ostettua vähän tuliaisia. Erilaisia lankoja (villatakkiprojekti odottaa!), puikkoja, vetskareita, nappeja ja semmosta.
Ostin myös trikookudetta, koska olen ihastunut Juhannusruusu-mattoon. Niitä on vaikka missä, kaverilla, asuntomessuilla ja tietty blogimaailmassa. Kohta mullakin on sellainen! Tai siis heti kun saan noi kuteet Kuopioon, itse saavuin eilen. Lisäksi pitää kait ostaa uusi koukku, koska to Karnaluksista tuotu ei kestänyt mun rajua käsittelyä... Aloitin virkkaamisen jo laivassa. Äiti sano, että monet rupes kattomaan, mutta olin vissii nii tottunu tuijotukseen dteijatessani kadulla etten sitä huomannut. Yhet ruotsalaiset tosin rupes osottelemaan...
Mentiin keskiviikkoillalla laivaan, ja oltiin siellä yö. Kun lähdettiin satamasta, oli aika kiva auringonlasku.
Ja toi lokki oli aivan huikeesti asettunut ton pallon päälle. :D
Käytiin Virukeskuksessa pörräämässä kun oltiin Karnaluks selätetty, Karnaluksissa vierähti ainakin 2,5 tuntia! Virukeskuksesta löysin siistit Green Day -Converset. Lasten kokoja vaan. Mikä logiikka? Sit syötiin frozen yoghurtit. Vähän ku pehmis, mutta ei yhtään sellasta. Hyvää!
 Takaisintulomatkalla arska paistoi myös hauskasti.
Varmaan mun kaikki ostokset tulevat näkymään blogin puolella ennemmin tai myöhemmin! Oli kiva reissu, vaikka siihen sisältyi ehkä liikaa kävelyä. Varsinkin satamasta junaan oli jo aika tuskaa. VR oli taas kiva. Viikko sit jumitin sen 1,5h Riksun vieressä. Tuolta Hesasta kun lähdettiin, niin juna pääsi liikkeelle mutta pysähtyi sit melkein heti. Ei onneks ollut Hyvinkäällä juurikaan myöhässä. Sit eilen tulin junalla Kuopioon. Onneksi rata oli poikki vasta Kuopion ja Siilinjärven välissä, joten mun ei tarvinnut jumittaa junassa ylimääräistä... :D

2 kommenttia:

  1. Kiva idea ja sä oot kyllä kaunis! Ennen oo nähnytkään sinusta kuvia.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heh kiitti, ja kiitti :D onhan mun naama täällä joskus ollu... :D

      Poista

Kiitos kommentista, ne piristää aina :)
Sanavahvistus käytössä, kun en jaksanut roskaposteja...