sunnuntai 1. joulukuuta 2013

Koska kaikki muutkin hehkuttaa joulua

Joo, kai se on uskottava että joulu tulee. Vaihdettiin jouluverho keittiöön ja laitettiin jouluvalot palamaan. Ja tehtiin pipareita. Tein eilen illalla piparitaikinan, laitoin sen partsille kylmään. Toinen kämppis ei sitä tajunnut tai jotain ja teki oman taikinan :D ja jotta vertailu olisi täydellistä, vielä viimeinenkin meistä kävi ostamassa oman taikinan kaupasta :D Mun mielipide on se et mun taikina oli parasta :D Ainakin mun piparit oli mielikuvituksellisia. Tosin Linnea koristeli omansa hienommin :D
Parilla pellillä oli sekä mun että Linnean pipareita. Mun omatekemä taikina kohos paaaljon enemmän ku Linnean kaupan taikina :D Tein viime vuonnakin pipareita, meijän maailman paras pipariohje löytyy tästä. Tuo läski eläin on olevinaan kirahvi, vaan enempi se näyttää kyllä laamalta! :D 
Afrotyypit on vaan niin huikeita. Alunperin idea siis Hupsistarallaa-blogista, tuon jälkeen olen afrottanut laamoja ja nyt uusin aluevaltaus oli muumi, näkyy ylimmässä kuvassa. Harmi vaan että sen kaula katkesi ja se oli siis pakko syödä pois :D Myös yhelle läskipossulle tein afron. Tuo on Pentikin piparimuotti. Siskollani on jo vuosia ollut Pentikin lammasmuotti, joka on yhtä valtava kuin Late Lampaan Sirkka klik videot, klik se ylin, joten lammasmuotin nimi on loogisesti Sirkka. Possusta tuli hyvin rimmaavasti sitten Pirkka. :D

Asiasta kukkaruukkuun, La Miimmiitan nettipuodissa oli loppuunmyynnit, ja siellä oli ihanat Succaplokki Mini-Paavo -korvikset alennuksessa. Noi ovat siis puikkomitat, joilla voi mittailla tositosi kapoisia puikkoja. On mulla myös oikeenkokoinen Paavo puikkojen mittailuun :D
Tilasin sieltä myös silmukkamerkkejä, jotka pääsivätkin heti käyttöön. Totesin tarvitsevani (vai haluavani?) yksivärisen ei-kovin-paksun pipon, ja pistin sen eilen automatkalla alulle. Siinä on paljon palmikkoa :)
Nyt vois olla nukkumaanmenoaika. Huomenna tuhoamaan nää pipareista kerätyt kalorit, salille heti aamusta!

2 kommenttia:

  1. Mä ajattelin paistella tänä iltana pipareita ja kuorruttaa ne makoisasti suklaalla ja hillolla :) En ole jouluihminen, mutta jouluherkut tekevät iloiseksi :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Suklaahillokuorrutteiset piparit kuulostaa tosi hurjilta! :D ite en tykkää kauheesti kuorrutella kun noi on tosi hyviä ilmankin :) ja herkut pelastaa kyl päivän ku päivän!

      Poista

Kiitos kommentista, ne piristää aina :)
Sanavahvistus käytössä, kun en jaksanut roskaposteja...