tiistai 24. helmikuuta 2015

Kevät on täällä

...ainakin loskan määrästä päätellen :D Kohta siis pyöräkelit, jee! Nämä sukatkin ovat kovin keväiset. Kerrankin täysin ohjeen mukaan neulottu.
Tarvitsin vielä vikoille luennoille jotain tekemistä (joskin voittosukat kiilasivat hetkeksi ohi!) ja nappasin matkaan vihreän kerän Nallea. Selasin Ravelryjonoani, ja keksin sieltä Keväthuuma-sukat. No, rupesin neulomaan. Ohjeen mukainen silmukkamäärä tuntui kovin pieneltä, joten lisäilin vähän enemmän. Virhe. Kantapäätä en enää jaksanut ajatella millään tasolla, siispä päätin olla tosi villi ja purin koko sukantekeleen kärjen. Aloitin uudestaan, tällä kertaa kaksi sukkaa samalla sukkapuikolla, lankakerän eri päistä neuloen. Hiukan oli säätöä, mutta sain systeemini toimimaan. Varsista tuli kyllä samanpituiset, mutta jotenkin en koskaan vaan osaa laittaa sukkia silleen hyvin jalkaan..:D
Saavutus mulle, neuloin tosiaan loppupeleissä ihan täsmälleen ohjeen mukaan!! Yleensä en sellaista harrasta. Nyt taas muistin, miksi. Mun mielestä hiukan raivostuttavaa laskea koko ajan, missä mennään. Paljon hauskempaa on vaan pistää menemään :D Kantapää oli ihan erilainen kuin mitä ennen olen neulonut. Sain sen kuitenkin tehtyä tarkasti ohjetta noudattamalla. Enkä aio tehdä samanlaista toiste, vaikka tästä oikein nätti tulikin :D Mieluummin teen saman minkä aina, kun sen silmukkamäärät osaa jo arvioida aika hyvin ilman ohjeita.
Kantapäistä tuli kyllä ihan sievät, täytyy myöntää. Muutenkin sukista tuli joo nätit, mutta ne on liian pienet omaan jalkaani, ja muutenkin halusin näistä eroon koska sen verran aggressioita aiheuttaa tää ohjeestaneulominen :D Onneksi mummo tykkäsi näistä. Mun tapa neuloa vähän sinnepäin on mulle paljon sopivampi.
Sisäsivulle tuli pelkkää sileää neuletta. En tiiä, olisin halunnut neuloa nämä sukat pikkuisen ohuemmilla puikoilla, mutta en silloin omistanut kolmosen pyöröpäitä. Nyt sellaiset löytyy, kiitos isovanhemmille!
Voisin kyllä kuvitella tekeväni toisetkin sukat samalla kuviolla, mutta tosiaan sovellellen pelkän kuvion perussukkaan.
Nyt jos saisin toiset sukat valmiiksi, niin pääsisin neulomaan villapaitaa! Kasa Nallea tuossa odottelee puikkoja (ja aikaa). Saa nähdä mitä niistä tulee.

4 kommenttia:


  1. Ompas kyllä sievät!:3 mä alotin nyt niitä pitkiä palmikkosukkia, mitä sofia väsäs siinä ennen meidän lähtöä :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiiitti! Noni, vitsit meillä on sitte ihan kämppissamistelusukat ku mulla on ne turkoosit semmoset! :D

      Poista
  2. Voi Reetta, miten hienoa blogia pidät! Toipilaana olen nyt itseäni teksteilläsi huvittanut. Hienoja käsitöitä ja maukkaan näköisiä leivonnaisia... (nimim. ikuinen laihduttaja)
    Muutamana hulluna hetkenä olen miettinyt, että olisi kiva pitää blogia, mutta katsotaan... :D

    VastaaPoista

Kiitos kommentista, ne piristää aina :)
Sanavahvistus käytössä, kun en jaksanut roskaposteja...