lauantai 11. huhtikuuta 2015

Seiskarisukat

Jee moi! Taas mulla on jotain valmista! Neuloin villasukat, nää on menossa luultavasti äitin kaverille. Luultavasti, koska yks kaveri kävi mun luona kylässä ja näki nää ja totesi että hänellekin vois neuloa villasukat :D Toiset on nyt puikoilla, saa nähdä kummista hän tykkää enempi, äitin kaverille sitten toiset :D Tässä kuvassa on varmaan parhaiten tuo violettipurppuramikälien väri oikein, noissa varjokohdissa. Hirmu hankala kuvattava.
Citymarketin mammuttimarkkinoilla oli tarjous 3 kerää seiskaveikkaa kympillä. Siellähän sitten shoppailtiin, yhteensä kuusi kerää kotiutin. Lisäksi Robin Hoodissa oli Nalle Taika -lanka myös kympillä kolme kerää, sielläkin piti käydä... Sukat neuloin varpaista aloittaen, 3,5 mm pyöröpuikolla.
Sukupolvien silmukoissa on ihan hirmu paljon kaikkia kirjoneulekaavioita. Tämän nappasin Seiskarilta seilanneet -lapasmallista. Samalla aukeamalla oli kovasti muitakin kaavioita, niitä varmaan tuun vielä hyödyntämään joskus tulevaisuudessa!
Ninjailin takaosaan levennyksiä. Siitä ei tullut ehkä mikään maailman hienoin, mutta ihan kelvollinen kuitenkin. Pääasia että pohje mahtuu. Kantapää on tavalliseen tapaan ranskalainen.
Työkaveri ihmetteli, miten mä osaan tehdä sukkia ihan tosta vaan omasta päästä sovellellen :D No, mä vaan neulon perusukkaa ja isken siihen jotain jännittävää, kuten kirjoneuletta tai raitoja tai pitsiä. Vaikeempaa mun on kirjoittaa ylös, mitä menin tekemään, vielä niin, että joku muukin tajuaa. Mulla on niistä ankkasukista ohjeentapainen kirjoiteltuna, vielä pitää iskeä siihen kuvia että muidenkin on jotain mahdollisuutta saada tolkkua. Ihan hirmu vaikeeta hommaa, nostan kyllä hattua niille jotka kirjoittelee ohjeita enemmänkin! Tosin, tuleehan siihen varmasti rutiinia mutta silti!
Neuloin toisen sukan, kun istuin junassa (jotka taas olivat kaikki myöhässä, miten se on mahdollista!! :D) pari viikkoa sitten Kuopioreissulla, toinen taas valmistui pääsiäisen aikoihin, katottiin kaverin kanssa Pottereita. Aloitettiin vikasta leffasta, kun yleensä kun kattoo niitä maratonina niin niistä vikoista ei enää vaan millään tasolla jaksa ymmärtää mitään :D Tällainen sukka valmistuu noin kolmen ja puolen Potter-elokuvan aikana. Jos on skarppina. Neuloin näidenkin jälkeen kyllä, mutta jokseenkin hitaammin :D
Ihanaa kun paistaa aurinko, kevät tulee! Se tarkoittaa myös, että mun harjoitteluni loppuu ihan kohta. Oon ihan just valmis farmaseutti, villiä! Opiskelijaelämää oon kuitenkin päässyt viettämään, kävin hämmentämässä Lahessa sitseillä :D Vappua kohti mennään, silloin koittaa viiminen harjoittelupäivä!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentista, ne piristää aina :)
Sanavahvistus käytössä, kun en jaksanut roskaposteja...